NEW TOTES

For noget tid siden på min runde rundt i blogland, var jeg b.la forbi Malsen. Hun havde en fin, lille konkurrence i gang, hvor et par cool net var på ‘spil’;-) Forleden da jeg åbnede min indbakke, lå der så en dejlig Tillykke-mail – for søreme om ikke jeg vandt dem! Jeg er jo heldigere end heldig disse dage….

De har begge de pæneste prints og støtter samtidig programmet “All for Children”, som er et samarbejde mellem HM og UNICEF. Fashion OG bæredygtighed/betænksomhed…what´s not to like? Det første er  med print  fra Lanvin-kollektionen, det andet fra Sonia Rykiel kollektionen.

Faktisk har jeg et stykke tid tænkt på at lave et indlæg om netop stofnet eller totes, som de også kaldes. For jeg elsker konceptet ved dem…..først og fremmest er de praktiske, miljøvenlige, nemme at transportere, de fylder ingenting i garderoben, de er afslappede og så er det en rigtig god og nem måde, at få lidt variation ind i taske-beholdningen på:-)

Personligt har jeg virkelig svært ved plastik og pleather og den slags materialer. Hvis jeg skal have tasker, skal de være i ægte læder. Basta. Jeg vil nødig lyde snobbet, men jeg KAN bare ikke lide de billige alternativer. Så vil jeg hellere helt undvære. Og det gør jeg så. Jeg har derfor få – men rigtig gode og lækre – tasker. Resten af mine “tasker” gøres ud af stofnet…Jeg vil til hver en tid foretrække et funky net, frem for en H&M plastik-sag. Ikke pga pris el. signalværdi, men udelukkende på grund af kvalitet. Stofnet ligger  ofte i ca. samme prisleje, som de billige tasker fra High street kæderne og er langt mere holdbare og i øvrigt også oftest unikke og personlige.

Her er et par af mine egne favoritter: Sort net med pink inder-foér øverst til venstre fra Indiska, nyindkøbt sort ‘glossy’ net fra Barbara I Gongini, net med møtrikker fra LaLa Berlin samt endnu et designsamarbejde mellem Rika/Paris-Texas/Cover. Og så selvfølgelig de to nytilkomne fra Malsen – tak!

Nu hvor baby og jeg skal ud og trille en masse hen over sommeren, er det jo perfekt med ekstra net til alt det løse. Og det smarte ved bomuld og kanvas, som de alle (på nær det fra Barbara I Gongini) er lavet af, er at det nemt kan vaskes. Ja, som nævnt – så kan jeg virkelig godt lide konceptet stofnet;-)

8 responses to “NEW TOTES

  1. Stofnet er fede – uden tvivl. Og så er der, som du selv er inde på, så dejligt mange muligheder med dem, som der ofte ikke lige er med en rigtig taske… Og så er jeg en ret vild med det Rykiel-printede net. Suk, altså!

  2. Jeg er selv på det seneste blevet meget begejstret for stofnet og er ret sikker på at min samling bliver udvidet en del her i 2011!

  3. Jamen, velbekomme da 🙂 Er glad for at du kan lide dem…..jeg kan i øvrigt sagtens følge dig i at et funky net er et super godt og ofte billigere alternativ.

  4. Jæs, jeg er også stor fan af stofnet – min samling vokser stadig.
    Har selv det fra Lanvin – det er rigtigt fint. Håber det stadig går godt med babyen? :o)

  5. Ja, de er bare rigtig gode til en basis garderobe, ik? Jo, tak – det går forrygende. Hun er dejligere end dejlig. 🙂

Leave a comment